Overslaan en naar de inhoud gaan

FD, NRC Next en Parool stijgers in derde kwartaal

Het Financieele Dagblad, NRC Next en Het Parool zagen hun totaal betaalde gerichte oplage in het derde kwartaal van 2009 stijgen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers van het derde kwartaal 2009 van Hoi, Instituut voor Media Auditing (vergelijking met het derde kwartaal van 2008). NRC.Next ging van 63.197 naar 64.760, Het Parool van 62.429 naar 63.758 en het FD van 55.672 naar 56.731.
De grotere landelijke dagbladen daalden in oplage. De Telegraaf ging terug van 631.434 naar 595.082, De Telegraaf op zondag van 626.194 naar 589.416. De oplage van het AD daalde van 407.220 393.954. De Volkskrant ging van 230.399 naar 223.059. NRC Handelsblad leverde in van 190.932 naar 181.808.
Trouw zag de oplage iets dalen van 89.018 naar 88.752. Lichte dalingen waren er verder ook bij het Nederlands Dagblad en Reformatorisch Dagblad.

related partner content for mobile comes here

Gratis dagbladen
Bij de gratis dagbladen gingen Metro en Spits terug in totaal verspreide oplage. Metro van 487.736 naar 462.384 en Spits van 362.353 naar 343.131. Dagblad De Pers maakte bekend het verspreidingsgebied tot de Randstad te beperken en ging daarom terug in oplage van 301.827 naar 158.865.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in