FD, NRC Next en Parool stijgers in derde kwartaal


Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers van het derde kwartaal 2009 van Hoi, Instituut voor Media Auditing (vergelijking met het derde kwartaal van 2008). NRC.Next ging van 63.197 naar 64.760, Het Parool van 62.429 naar 63.758 en het FD van 55.672 naar 56.731.
De grotere landelijke dagbladen daalden in oplage. De Telegraaf ging terug van 631.434 naar 595.082, De Telegraaf op zondag van 626.194 naar 589.416. De oplage van het AD daalde van 407.220 393.954. De Volkskrant ging van 230.399 naar 223.059. NRC Handelsblad leverde in van 190.932 naar 181.808.
Trouw zag de oplage iets dalen van 89.018 naar 88.752. Lichte dalingen waren er verder ook bij het Nederlands Dagblad en Reformatorisch Dagblad.
Gratis dagbladen
Bij de gratis dagbladen gingen Metro en Spits terug in totaal verspreide oplage. Metro van 487.736 naar 462.384 en Spits van 362.353 naar 343.131. Dagblad De Pers maakte bekend het verspreidingsgebied tot de Randstad te beperken en ging daarom terug in oplage van 301.827 naar 158.865.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid