Eurobest podium Amsterdam-promotie


Amsterdam inbusiness en Eurobest trekken samen op om creatieve bedrijven tijdens het Eurobest-festival naar Amsterdam te laten komen. Het gaat om zeker tien bedrijven die serieuze belangstelling hebben getoond voor vestiging in Amsterdam. Daarbij zouden de bekende animatiestudio Psyop (VS), productiemaatschappij Not to Scale (GB) en marketing-pr bureau Red Dawn communications (Singapore) zitten. Ook BBH is genoemd.
Amsterdam inbusiness is twee jaar geleden opgericht om de Amsterdam Metropolitan Area op de kaart te zetten. Als hoofdclusters zijn aangewezen: de creatieve sector, finance, logistiek en ICT. Tijdens Eurobest wordt potentials een ‘Creative Capital Experience’ geboden. Dit concept werd in samenwerking met 2009 ontwikkeld. Het houdt in dat de gasten tijdens Eurobest worden ondergebracht in een appartement van een reclamecreatief of designer. Riske Akkerman, communication advisor Amsterdam inbusiness: ‘We willen Amsterdam inbusiness en Amsterdam Metropolitan Area op een andere manier bekend maken dan met de gebruikelijke folders en give-aways.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMischa Schreuder, creative director 2009: ‘We gaan de mensen op een leuke manier pamperen zodat ze in een paar dagen tijd echt de creative capital experience meemaken. We zetten ze niet zomaar in een hotel neer, maar in een huis van een creatief waar ook jaarboeken en dergelijke staan. Daardoor kunnen ze nog beter beleven hoe het is om in Amsterdam te werken en te wonen.’ Schreuder zelf heeft zijn appartement ook ter beschikking gesteld. Amsterdam inbusiness is op zoek naar meer kandidaten (zie kader). De huizen worden verder aangekleed met I amsterdam-beddengoed, handdoeken, deurmatten en uiteraard een fiets voor de deur.
Het programma komt verder overeen met een tailor-made ‘fact-finding’-programma dat buitenlandse potentials doorlopen en bevat informatie over de sector, locaties, IP-recht en het belastingklimaat. Daarnaast heeft Amsterdam inbusiness dagpassen voor Eurobest ter beschikking gesteld.
Zowel Amsterdam als het Eurobest-festival – dat pas voor het tweede jaar in fysieke vorm plaatsvindt – heeft belang bij bezoek van internationale hotshots.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid