Overslaan en naar de inhoud gaan

Ernst Jan Pfauth (De Correspondent): 'PR-bureau adviseerde ons er een beter verhaal van te maken'

Pfauth: 'Een journalist kan onmogelijk helemaal objectief zijn, maar wel transparant en open'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bij De Correspondent onderzoeken ze grondig voor ze een opinie vormen. En hopen dat lezers dat ook gaan doen. Zij bieden de context. Dat zegt uitgever en oprichter Ernst Jan Pfauth.

related partner content for mobile comes here

Ernst-Jan Pfauth is medeoprichter van het journalistieke platform De Correspondent. "Mensen die ons vanaf het begin steunden, hadden geen idee wat het zou worden", vertelt hij op 7 Ditches TV.

De website, die achtergronden wil bieden bij het nieuws, bestaat inmiddels twee jaar en telt ruim 45.000 leden. 

Vijfde macht
Pfauth werkte het idee voor het initiatief in 2012 uit met Rob Wijnberg. "De werktitel was toen &;De Vijfde Macht&;. Een pr-bureau hielp ons om er een beter verhaal van te maken."

Leden krijgen toegang tot verhalen en kunnen in gesprek met correspondenten. "Lezers worden vanaf moment één bij de journalistiek betrokken."  

Pfauth: "Een journalist kan onmogelijk helemaal objectief zijn, maar wel transparant en open. Daarmee kan inzicht worden geboden."

Met op het einde nog dit: romans zijn de beste zelfhulpboeken. Ook belangrijk.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in