Overslaan en naar de inhoud gaan

EC schort revisie tv-wet op

De Europese Commissie schort revisie van een wet, de zogenaamde Television Without Frontiers Directive (TWF) tot einde 2004 op. De wet die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daniel Krebber, public affairs manager van de World Federation of Advertisers, noemt het goed nieuws. ‘De reclamebranche heeft namelijk al heel wat bereikt in Europa. De ‘directive’ houdt onder meer een ban van reclame gericht op kinderen in, plus strikte regels voor commercial breaks. Krebber denkt dat deze wet een stap terug zou zijn voor de reclame-industrie. De huidige TWF directive geeft aan hoeveel tv-reclame er uitgezonden mag worden, maar voorziet nog niet in regels voor nieuwe media als interactieve tv. Volgens Ross Biggam, topman van de Association of Commercial Television broadcasters, zou het goed zijn als daar meer naar gekeken wordt. Maar Biggam is toch blij met de opschorting van de revisie van de TWF. ‘Dat geeft ons nog twee jaar de tijd.’ (Adage)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in