Overslaan en naar de inhoud gaan

Dierentarieven voor Orange

Dieren symboliseren de tariefgroepen waarmee Orange zich op verschillende klantsegmenten richt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2003 kwam in West-Europa een einde aan de razendsnelle groei van de mobieletelefoniemarkt. Consumenten gingen meer waarde hechten aan het merk van hun mobieltje dan aan het netwerkmerk. Operators reageerden met allerlei rich deals en complexe tariefportfolio’s. Met als belangrijkste gevolg: grote verwarring en ondoorzichtigheid.
Sol Trujillo, de nieuwe CEO van Orange in 2003, benoemde in zijn bedrijf klantsegmentatie tot topprioriteit. Daarmee wilde Orange klanten identificeren die geïnteresseerd waren in meer dan alleen de laagste prijs. Orange wilde diensten identificeren waaraan deze klanten behoefte hadden en ze daarmee aanspreken. Het veldwerk startte zomer 2003, met 2500 interviews in de negen Europese markten waar het bedrijf actief was.

related partner content for mobile comes here

Begin 2006 lanceerde Orange UK een serie tarieven met elk een eenvoudige gebruiksomschrijving, gebaseerd op de segmenten. Elk tariefsegment wordt gerepresenteerd door een ander dier. De segmentatie is een succes. Eind augustus 2006 wist ruim 90 procent van de consumenten de dierreclame te koppelen aan het Orange-merk en leidde Orange de post-paidverkoopmarkt.

Bron: Admap
Een uitgebreid overzicht van relevante en recente artikelen uit de internationale marketingbladen kunt u vinden in onze abstractdienst .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in