Diele (Spil Games) Marketeer of the Year 2012.


Dat gebeurde donderdagavond tijden het marketingcongres Marketinglive.
De jury meldt: ‘Oscar Diele is een nieuwe marketeer. Technologie ligt boven in zijn gereedschapskist, naast accountability en innovatie. Niets is heilig, alles kan beter. En succes is zijn deel. Diele is met Spil Games wereldwijd marktleider in online gaming geworden. Maandelijks trekken de spelletjesplatformen van Spil Games ruim 180 miljoen unieke spelers wereldwijd. Het online bereik van Spil Games is meer dan verdubbeld sinds Dieles komst in mei 2009. Zijn belangrijkste succes is dat het consumer engagement zeven maal zo groot is geworden in de afgelopen twee jaar dat Diele voor Spil Games werkt.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDiele vertegenwoordigt voor de jury de nieuwe generatie marketeers die alle technologische ontwikkelingen optimaal weet in te zetten (online marketing, social engagement, mobile websites et cetera). 'Doordat Diele ook in de drivers seat voor product development zit, heeft hij de mogelijkheid om de total user-experience te beïnvloeden en is hij in staat de afhankelijkheid van advertentie-inkomsten significant terug te brengen.'
De andere twee genomineerden waren Michel Schaeffer (bol.com) en Bert Habets (RTL).
Marketeer of the Year is een jaarlijkse verkiezing, georganiseerd door Tijdschrift voor Marketing, Platform Innovatie in Marketing (PIM), Google en USG Capacity
Bron: Marketing Online.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid