Overslaan en naar de inhoud gaan

Dag doelgroep!

Op het eerste gezicht lijkt marktsegmentering een mooi, overzichtelijk instrument. Maar werkt het nog wel in deze tijd?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Leeftijd, koopkracht, interesse, levensstijl, het waren altijd handige criteria om je doelgroep(en) af te bakenen. Totdat een jaar of tien geleden de versplintering van de markt inzette en de onberekenbare, hybride consument zijn intrede deed.

related partner content for mobile comes here

Merken die nu succes willen hebben, kunnen niet meer blindvaren op marktsegmentering maar moeten zich in de eerste plaats door zichtbare, tastbare en relevante kenmerken onderscheiden van de concurrentie. En er uiteraard voor zorgen dat de prijs-prestatieverhouding klopt, iets wat vaak niet het geval is bij productintroducties.

Maar het belangrijkste van alles is dat de consument (en niet de aanbieder) het gebodene innovatief vindt. Wie dat alles niet beseft, belandt met zijn prachtproduct onherroepelijk op het innovatiekerkhof, samen met al die tienduizenden andere vernieuwde merken.
Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in