WK moet Philips brand awareness opleveren


Philips betaalt ruim 30 miljoen euro aan sponsorgeld aan de FIFA, zo’n drie procent van het totale marketingbudget van ongeveer een miljard euro. Over de totale investering in het WK wil Philips geen boekje open doen.
In de marketingcampagne voor de Philips HDTV met ambilight is Sense and simplicity terug te vinden. Provoost: ‘Philips brengt innovatie mee naar de World Cup. Er moet brand awareness ontstaan met de waarden waar het Philips-merk voor staat: Sense and simplicity.’ De slogan, speciaal gericht op het WK: ‘The great ones make it look simple’, vrij naar een uitspraak van Johan Cruyff: ‘Voetbal is simpel. Het is echter moeilijk om simpel te voetballen.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSProvoost: ‘Het WK is het ideale platform voor onze marketing. Het bezit een positieve brand-value transfer, we kunnen ons op de primary market in Duitsland richten. Het wordt een grootschalige lancering van de HDTV en er is een goed brand fit met simplicity.’
Philips zal zich in zijn marketinguitingen minder richten op het vergroten van de naamsbekendheid, maar meer op de slogan Sense and simplicity. Dat zal bijvoorbeeld te zien zijn op de reclameborden langs de voetbalvelden.
Rudy Provoost gaf op een persconferentie in Brugge aan dat dit WK de laatste is die het bedrijf zal sponsoren (Philips sponsorde in 1986 voor het eerst de FIFA World Cup). De nadruk zal in de toekomst meer komen te liggen op het bedrijfsonderdeel Medische Systemen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid