Overslaan en naar de inhoud gaan

WK moet Philips brand awareness opleveren

Het aankomende voetbalwereldkampioenschap in Duitsland is voor Philips een goede gelegenheid de naamsbekendheid te vergroten en de verkoop…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Philips betaalt ruim 30 miljoen euro aan sponsorgeld aan de FIFA, zo’n drie procent van het totale marketingbudget van ongeveer een miljard euro. Over de totale investering in het WK wil Philips geen boekje open doen.

related partner content for mobile comes here

In de marketingcampagne voor de Philips HDTV met ambilight is Sense and simplicity terug te vinden. Provoost: ‘Philips brengt innovatie mee naar de World Cup. Er moet brand awareness ontstaan met de waarden waar het Philips-merk voor staat: Sense and simplicity.’ De slogan, speciaal gericht op het WK: ‘The great ones make it look simple’, vrij naar een uitspraak van Johan Cruyff: ‘Voetbal is simpel. Het is echter moeilijk om simpel te voetballen.’

Provoost: ‘Het WK is het ideale platform voor onze marketing. Het bezit een positieve brand-value transfer, we kunnen ons op de primary market in Duitsland richten. Het wordt een grootschalige lancering van de HDTV en er is een goed brand fit met simplicity.’

Philips zal zich in zijn marketinguitingen minder richten op het vergroten van de naamsbekendheid, maar meer op de slogan Sense and simplicity. Dat zal bijvoorbeeld te zien zijn op de reclameborden langs de voetbalvelden.

Rudy Provoost gaf op een persconferentie in Brugge aan dat dit WK de laatste is die het bedrijf zal sponsoren (Philips sponsorde in 1986 voor het eerst de FIFA World Cup). De nadruk zal in de toekomst meer komen te liggen op het bedrijfsonderdeel Medische Systemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in