Overslaan en naar de inhoud gaan

CRM draagt weinig bij aan klantgerichtheid

Het CRM-systeem speelt voor managers een minimale rol bij het verhogen van klantgerichtheid in de organisatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een audit onder 118 eindverantwoordelijken voor marketing en verkoop, uitgevoerd door Helder Inzicht, een adviesbureau dat gespecialiseerd is in vraagstukken met betrekking tot klantgerichtheid, CRM en cultuurverandering. 

related partner content for mobile comes here

Voor 86% van de managers en directeuren draait klantgerichtheid om het kennen van klanten en het handelen op klantambities. 54% geeft aan dat medewerkers het begrip klantgerichtheid meer invullen vanuit kwalificaties als ‘snel en vriendelijk reageren’, ‘de juiste producten aanbieden’ en ’doen wat de klant vraagt’. 53% van de bedrijven geeft aan dat een CRM-systeem niet of niet voldoende gebruikt wordt.

&;Klantgerichtheid is nog teveel een containerbegrip dat medewerkers verschillend interpreteren. Dat maakt het zeer lastig om klantgerichtheid te verhogen&;, zegt Herman Heller, managing partner bij Helder Inzicht. &;Als managers geen klantinformatie uit een CRM-systeem gebruiken, is het verklaarbaar dat medewerkers ook niet met een CRM-systeem aan de slag gaan.&;

Een exemplaar van dit onderzoeksrapport is op te vragen bij .

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in