Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatieve gemeenschap mag line-up van Adnight 2017 bepalen

Eerste editie van de ‘open nacht’ van de creatieve sector krijgt een vervolg
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Foto: de oprichters* van Adnight

related partner content for mobile comes here

Adnight, de Amsterdamse ‘open nacht’ van de creatieve sector, krijgt een vervolg. Tijdens de tweede editie van ADNIGHT zullen wederom 50 bureaus tegelijkertijd één avond lang hun deuren openen voor het publiek. Nieuw dit jaar is dat bezoekers invloed hebben welke bureaus op de line-up komen te staan.

Kijkje in de keuken
De trok vorig jaar meer dan 2.500 bezoekers. Tijdens het ‘kijkje in de keuken’ op 6 oktober 2017 opent een selectie van 50 creatieve bureau tegelijkertijd hun deuren voor marketeers, creatievelingen en studenten. Die hebben zo de kans om de sfeer van reclame- en productiebedrijven te ervaren, werk te bewonderen, (toekomstige) collega’s te groeten, vakgenoten te leren kennen en inspiratie op te doen tijdens de velen seminars en workshops.

Waar wil jij binnenkijken?
De bezoekers stellen de line-up samen via een, waarin zij aangeven welke bureaus ze willen bezoeken. Op basis van die input maakt de Adnight-organisatie een selectie. Vorig jaar stonden in de line-up onder anderen Code d’Azur, MassiveMusic, TBWA, Indie Amsterdam, Halal, Achtung! McGarrybowen en Vice.

Bureaus organiseren zelf een programma tijdens de avond. De organisatie zorgt voor ondersteuning en een overzicht van de deelnemende bureaus en activiteiten, zodat bezoekers zelf hun avond kunnen samenstellen. Er is ook een afterparty waar bezoekers hun ervaringen met elkaar kunnen delen. Dit jaar zal De Marktkantine als locatie fungeren. Verdere informatie over kaartverkoop en line up wordt eind mei bekend gemaakt.

Bekijk het verslag van de vorige Adnight

Stichting ADNIGHT is opgericht begin 2016 door vijf vrienden om meer transparantie en kennisdeling in de creatieve industrie te stimuleren. De oprichters zijn:


- Dirk Jan de Krom, Concept Producer bij Achtung! McGarryBowen
- Claire Daemen, Account Manager bij Isobar
- Denise Willigers, Senior Account Manager bij VICE, Virtue
- Rose Zandvliet, Hoofdredacteur Digital bij Talpa Radio
- Wybe Sallows, Strategy Director bij CODE D’AZUR

- Denise Willigers, Senior Account Manager bij VICE, Virtue


- Rose Zandvliet, Hoofdredacteur Digital bij Talpa Radio
- Wybe Sallows, Strategy Director bij CODE D’AZUR


- Wybe Sallows, Strategy Director bij CODE D’AZUR

- Wybe Sallows, Strategy Director bij CODE D’AZUR

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in