Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument wil helemaal geen gerichte tv-reclame. Toch?

Addressable tv moet tv-reclame nog efficiënter en dus effectiever maken. Maar is dat wel zo?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat programmatic buying ook naar lineaire tv komt, is een kwestie van tijd. RTL Group en dochter SpotX zijn al met programmatic buying voor tv bezig en dat geldt ook voor Smartclip. Sanoma/SBS wil de kijker op meerdere devices volgen en gericht reclameboodschappen sturen. Daarom doet het momenteel samen met ING en Mindshare.

related partner content for mobile comes here

Addressable tv moet tv-reclame nog efficiënter en dus effectiever maken. Maar is het ten zeerste de vraag of dit inderdaad zo werkt. Immers, de tv-kijker wil juist verrast worden. En neemt die slecht getargete Libresse reclames tijdens het voetbal op de koop toe.

´Vanuit de aard van het medium is televisie bij uitstek geschikt om brand awareness te creëren en het merk. Pas later in de funnel is het belangrijk om mensen te targeten en doelgerichte uitingen op het juiste moment te tonen. 

Dankzij adressable tv krijgen we straks alleen nog reclame te zien die aansluit op onze behoeftes. En daarmee schieten adverteerders het doel mijlenver voorbij. ‘Vergaand targeten van tv-reclame wil zeggen dat we grote groepen mensen met latente behoeftes aan hun lot overlaten en verloren zullen zijn als een groep dolende zombies.’

Wat vinden we, heeft Leeuw een punt?

Dinsdag 6 oktober is er die over dit onderwerp gaat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in