Overslaan en naar de inhoud gaan

'Cijfers klikfraude niet realistisch'

Google noemt de cijfers van organisaties over klikfraude ‘niet realistisch en marktverstorend’. Het internetconcern gaat helpen bij het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens zijn de pogingen van externe partijen om het probleem van klikfraude rondom tekstadvertenties in kaart te brengen nauwelijks serieus te nemen. Google heeft een rapport gepubliceerd waarin ze de praktijken van AdWatcher, ClickFacts en Click Forensics kritisch tegen het licht houdt.

related partner content for mobile comes here

Genoemde bedrijven rapporteerden afgelopen maanden op basis van eigen onderzoek dat het percentage frauduleuze advertentiekliks gemiddeld op 14 procent ligt, maar er zijn ook percentages van 35 procent bekend. Het gaat hierbij om kliks op tekstadvertenties uit Googles AdWords-programma op sites van derden en bij Googles zoekresultaten.

Volgens het concern kloppen die cijfers niet, maar het meldt zelf niet wat dan wel de juiste percentages zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in