'Cijfers klikfraude niet realistisch'
Volgens Emerce zijn de pogingen van externe partijen om het probleem van klikfraude rondom tekstadvertenties in kaart te brengen nauwelijks serieus te nemen. Google heeft een rapport gepubliceerd waarin ze de praktijken van AdWatcher, ClickFacts en Click Forensics kritisch tegen het licht houdt.
Genoemde bedrijven rapporteerden afgelopen maanden op basis van eigen onderzoek dat het percentage frauduleuze advertentiekliks gemiddeld op 14 procent ligt, maar er zijn ook percentages van 35 procent bekend. Het gaat hierbij om kliks op tekstadvertenties uit Googles AdWords-programma op sites van derden en bij Googles zoekresultaten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVolgens het concern kloppen die cijfers niet, maar het meldt zelf niet wat dan wel de juiste percentages zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid