C1000 en Alfred lanceren vogeltjesdans
C1000 begon afgelopen weekend al met een teaser-campagne rondom de Geluksvogeltjes die klanten krijgen bij aankoop van 15 euro aan boodschappen. Later in de actie worden er ook spelersvogeltjes van spelers van het Nederlandse elftal weggegeven. C1000 stapte in februari van dit jaar van Y&R Amsterdam over naar Alfred. Eind april werd bekend dat het merk C1000 na de overname door Jumbo op termijn zal verdwijnen.
Op basis van het centrale idee van de Geluksvogeltjes ‘Met een beetje geluk, kan het EK niet meer stuk’, heeft Alfred van de vogeltjesdans een EK-single gemaakt, die - samen met de bijhorende videoclip - de rode draad van de campagne vormt. Alle spelers van het Nederlands Elftal komen in de clip voor. Het nummer is als single te koop en kan ook online worden gedownload. De videoclip wordt online gecommuniceerd, de verschillende tv-commercials zijn een compilatie van de videoclip.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaC1000 is niet het enige merk dat een EK-hit probeert te scoren: ING lanceerde vorige week een commercial met een song van Rene Froger (door JWT Amsterdam) en TUC zet Dries Roelvink in met de single 'OEHHH!!! roept heel Oranje' (Weber Shandwick).
TUC
ING
- Blijf op de hoogte van alle EK 2012 inhakers met de Oranje Barometer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid