Overslaan en naar de inhoud gaan

BlueConic haalt 3 miljoen euro op voor groei in VS

BlueConic, producent van online customer engagement software, heeft in een eerste investeringsronde $3 miljoen opgehaald.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De investeringsronde werd geleid door Sigma Prime Ventures.

related partner content for mobile comes here

BlueConic gebruikt deze financiering om de Amerikaanse verkoop- en marketingactiviteiten te laten groeien. De omzet werd in 2013 al verdriedubbeld.

Consumenten verwachten tegenwoordig steeds vaker dat iedere interactie met een merk een gepersonaliseerde ervaring is. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

BlueConic voorziet in een Big Data profile interaction store en zogenaamde &;machine learning&;, waarmee marketeers klanten op alle kanalen kunnen herkennen. Het bedrijf gebruikt hierbij technieken die meerdere interacties – verzameld over verschillende contactmomenten heen – aan elkaar koppelen, maar ook aan profielen en klanten.

BlueConic is in 2010 in Nederland vanuit moederorganisatie GX gestart, door CEO Bart Heilbron en CTO Martijn van Berkum. Het bedrijf bedient inmiddels meer dan 70 klanten, waaronder ING, Ajax , Postcode Loterij, Voetbal International en VARA.

Het BlueConic-platform heeft op dit moment meer dan 10 miljard interacties uitgeserveerd en beheert voor de klanten meer dan 200 miljoen bezoekersprofielen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in