Overslaan en naar de inhoud gaan

Automated trading nu ook voor radio - UPDATE

The Media Exchange lanceert een automated trading platform voor digitale radiozenders in Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 1 september aanstaande gaat The Media Exchange van start. Dat is een onafhankelijk automated trading platform waarop mediabureaus reclamezendtijd van digitale radiostations kunnen inkopen. Initiatiefnemers van The Media Exchange zijn Arthur Hoogendijk en Allard Posthumus.

related partner content for mobile comes here

De radio stations waar The Media Exchange mee start, zijn de digitale stations van de 538 Groep, Sky Radio Group, BNR Nieuwsradio, Soul Radio en DeepFM. Met BNR Nieuwsradio wordt een test uitgevoerd voor bepaalde dagen en tijdvakken. Reclamezendtijd op de digitale stations van de publieke omroep kan niet worden ingekocht via The Media Exchange.

The Media Exchange verwacht dat zowel digitale radiostations als adverteerders van radio automated trading zullen profiteren omdat het voordelen op het gebied van effectiviteit en efficiency zou opleveren.

The Media Exchange biedt een technologisch platform waardoor digitale radio ‘real time’ kan worden ingekocht en op dezelfde wijze gemeten kan worden als online display advertising.

Hoogendijk zegt dat het nu nog moeilijk te zeggen is hoe groot de markt voor online radioreclame is. 'Ik verwacht dat we daar later dit jaar wel een beeld van hebben.'

Volgens Hoogendijk genereert Spotify ('als je die meerekent'), by far de meeste reclameomzet.

Posthumus verwacht dat automated trading de komende jaren zal uitgroeien tot dé technologie die voor alle digitale mediumtypen gebruikt zal worden om reclameruimte te verhandelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in