Overslaan en naar de inhoud gaan

Apetrots (2)

Een eerder blogje onder deze titel werd door diverse vakgenoten genadeloos neergesabeld. Ik mocht niet bloggen dat ik apetrots was op een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar bleek uit een onderzoek dat de gemiddelde communicatie-professional zichzelf een rapportcijfer 6 geeft. Dat is in ieder geval geen reden voor trots, zeker geen apetrots. Ik kan mij dus voorstellen dat de gemiddelde communicatie-professional niet publiekelijk trots zal zijn op zijn werk. En dan de toppers; als we het jaarlijkse aantal inzendingen voor de communicatie-manager van het jaar als indicatie mogen nemen, dan zijn dat er bitter weinig. Het is de voltallige branche afgelopen jaar gelukt om tot circa tien inzendingen te komen. En uiteindelijk kwam er geen opvolger voor Rabobank's top cat Jan Schinkelshoek ...

related partner content for mobile comes here

Of gaat het erom dat ik mijn trots zelf niet mocht optekenen? Waarom niet: lijkt me typisch mijn eigen keuze. Reageer erop, of niet. We leven in een vrij land. Persoonlijk heb ik altijd minder de neiging te reageren als het onderwerp van een blog ver buiten de invloedsfeer van de schrijver ligt. Dat vind ik gemakkelijk en weinig kwetsbaar. Ik lees en reageer liever over en op zaken die de schrijver echt raken. Dat doet mij wat. Dat streef ik dus ook vaak na in mijn eigen blogjes. Hebben de meeste communicatie-professionals soms geleerd hun hele repertoire te verzakelijken? Waar is het engagement? Waar is de emotie?

En de lezer; wat wil 'you' eigenlijk? Shoot!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in