Amazon wordt kruidenier


Amazon kwam vorige maand al met een testversie van de online kruidenierswinkel. Op dit moment worden er 15.000 artikelen (de gemiddelde supermarkt heeft zo’n 45.000 artikelen) aangeboden, varierend van luiers tot potjes jam. Voor bestellingen van meer dan 25 dollar hoeven consumenten geen extra transportkosten te betalen.
Amazon legt in zijn aanbod de nadruk op organische producten. De meest populaire items waren vorige week luiers, Lipton Groene thee ‘To Go’ en Clif Bar voedzame repen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOnline foodretail is overigens nog maar goed voor 1 procent van de totale omzet aan online retail (200 miljard dollar vorig jaar), volgens berekeningen van Shop.org en Forrester Research.
Het voordeel van Amazon kan volgens de experts liggen in zijn distributieplatfom. De boekwinkel hoeft er niets aan aan te passen; de nieuwe producten zijn immers houdbaar. Amazon is qua online retailing tweede achter eBay (bron: Nielsen/Netratings) en is de grootste webretailer met een eigen distributienetwerk.
Amazon innoveert met nieuwe productlijnen sinds 2002. De winkel verkoopt vanaf dat jaar onder andere ook kleding, sportartikelen, bijouterie en luxe etenswaren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid