Alles onder controle
Veel retailers zijn uitgegroeid tot gatekeepers in het distributiekanaal. Ze bepalen in belangrijke mate het contact tussen producent en consument en beslissen over de aanwezigheid van merkartikelen op het verkooppunt. Samen met andere ontwikkelingen, zoals de afnemende effectiviteit van klassieke communicatie, heeft dat ertoe geleid dat fabrikanten nieuwe wegen zoeken om direct met consumenten in contact te treden. Steeds vaker wordt daarbij gekozen voor afzetmarktgeoriënteerde verticalisering.
De kledingbranche, die al vroeg begon met het overnemen van handelsfuncties, vervult daarin een voortrekkersrol. En het einde van de trend is nog niet in zicht. Verticalisering duikt op in allerlei branches (auto, glas, voeding, porselein) en in allerlei vormen en intensiteiten: van franchisesystemen, exclusieve distributie- en andere samenwerkingsovereenkomsten, tot verkoop in eigen regie: eigen filialen, deelname in factory-outlets, shop-in-shopconcepten, party-, beurs-, internet-, catalogusverkoop etc.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid