Overslaan en naar de inhoud gaan

Alles onder controle

Steeds vaker nemen fabrikanten van consumentengoederen ook de verkoop in eigen hand.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel retailers zijn uitgegroeid tot gatekeepers in het distributiekanaal. Ze bepalen in belangrijke mate het contact tussen producent en consument en beslissen over de aanwezigheid van merkartikelen op het verkooppunt. Samen met andere ontwikkelingen, zoals de afnemende effectiviteit van klassieke communicatie, heeft dat ertoe geleid dat fabrikanten nieuwe wegen zoeken om direct met consumenten in contact te treden. Steeds vaker wordt daarbij gekozen voor afzetmarktgeoriënteerde verticalisering.

related partner content for mobile comes here

De kledingbranche, die al vroeg begon met het overnemen van handelsfuncties, vervult daarin een voortrekkersrol. En het einde van de trend is nog niet in zicht. Verticalisering duikt op in allerlei branches (auto, glas, voeding, porselein) en in allerlei vormen en intensiteiten: van franchisesystemen, exclusieve distributie- en andere samenwerkingsovereenkomsten, tot verkoop in eigen regie: eigen filialen, deelname in factory-outlets, shop-in-shopconcepten, party-, beurs-, internet-, catalogusverkoop etc.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in