Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertentiebestedingen dagbladen VS op historisch dieptepunt

De inkomsten uit advertenties zijn voor dagbladen in de Verenigde Staten het afgelopen jaar op het laagste niveau sinds ruim 60 jaar beland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt . Dat citeert economieprofessor Mark Perry van de Universiteit van Michigan die erover heeft gepubliceerd op zijn .

related partner content for mobile comes here

Gecorrigeerd voor inflatie en omgerekend naar de huidige dollarstand gaat het om een bedrag van 20,7 miljard dollar in 2011. In 1951 was de omzet 19,5 miljard dollar. De cijfers komen van Newspaper Association of America (NAA) en Perry berekende ze door. Perry: 'Het duurde vijftig jaar om van ongeveer 20 miljard omzet te groeien naar 63,5 miljard in 2000, maar daarna kostte het slechts 11 jaar om van dat bedrag terug te vallen naar 20 miljard in 2011.'

Bron: Villamedia.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in