Overslaan en naar de inhoud gaan

180 Kingsday wint internationaal Qatar Airways account

Het Amsterdamse bureau maakte eerder een veiligheidsfilmpje en een tv-spot voor de vliegmaatschappij.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Amsterdamse bureau 180 Kingsday is het nieuwe creatieve bureau van Qatar Airways. Het bureau gaat aan de slag met geïntegreerde campagnes en het partnerschap tussen de vliegtuigmaatschappij en FIFA. Een van de grootste projecten de komende tijd is de FIFA World Cup in Rusland in 2018.

related partner content for mobile comes here

Afscheid van J. Walter Thompson London


180 Kingsday neemt het stokje over van J. Walter Thompson London. Dit bureau werkte sinds 2014 voor de vliegmaatschappij en introduceerde in 2015 een nieuwe merkpositionering voor Qatar Airlines. Het merk stapte toen af van de slogan "The world’s five-star airline" en ging verder met "Going places together".

werkte sinds 2014 voor de vliegmaatschappij en introduceerde in 2015 een nieuwe merkpositionering voor Qatar Airlines. Het merk stapte toen af van de slogan "The world’s five-star airline" en ging verder met "Going places together".

voor de vliegmaatschappij en introduceerde in 2015 een nieuwe merkpositionering voor Qatar Airlines. Het merk stapte toen af van de slogan "The world’s five-star airline" en ging verder met "Going places together".

Eerdere samenwerking


Qatar Airways en 180 Kingsday werkten eerder op projectbasis samen. Zo maakte het bureau (toen nog onder de naam 180 Amsterdam) ‘Getting Safe with FC Barcelona’, een van de meest bekeken veiligheidsinstructie videos ooit met meer dan 40 miljoen views. Het is een samenwerking tussen de bekende Spaanse voetbalclub en de vliegmaatschappij.

toen nog onder de naam 180 Amsterdam) ‘Getting Safe with FC Barcelona’, een van de meest bekeken veiligheidsinstructie videos ooit met meer dan 40 miljoen views. Het is een samenwerking tussen de bekende Spaanse voetbalclub en de vliegmaatschappij.

) ‘Getting Safe with FC Barcelona’, een van de meest bekeken veiligheidsinstructie videos ooit met meer dan 40 miljoen views. Het is een samenwerking tussen de bekende Spaanse voetbalclub en de vliegmaatschappij.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Daarnaast maakte het bureau ook een tv-commercial rondom de samenwerking tussen FC Barcelona en Qatar Airways: FCB The Holiday.

De meest recente film is 'No Borders, Only Horizons' (juni 2017). In deze video op internet en tv vroegen de partijen aandacht voor de crisis in Qatar. De boodschap: het recht om te reizen moet universeel zijn.

Sander Volten, ceo van 180 Kingsday zegt dat hij uitkijkt naar de verdere samenwerking. 'Het merk Qatar Airways is ijzersterk en blinkt op alle vlakken uit.'

Salam Al Shawa, marketingbaas van Qatar Airways: 'Wij hebben passie voor ons merk en willen een emotionele band opbouwen met al onze passagiers. We zijn enthousiast en onder de indruk van de resultaten van onze creatieve samenwerking met 180 Kingsday en kijken uit naar verdieping van deze gezamenlijke inzet.'

Afgelopen zomer fuseerden 180 Amsterdam en Kingsday.

Lees meer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in