Overslaan en naar de inhoud gaan

ZZP'ers werken voor het goede doel via nieuw platform Goodhours

Via Goodhours kunnen non-profitorganisaties en start-ups voor gereduceerd tarief creativiteit inhuren. Inititatiefnemer Sanne Braam legt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Via bieden zzp&;ers in de marketingcommunicatiesector hun diensten aan tegen sterk gereduceerd tarief aan goede doelen, stichtingen, culturele instellingen en start-ups. Het platform is een inititatief van Sanne Braam (partner The Age Of/, ex-DDB) en Annelies Engel (partner The Age Of/). Monique Houben wordt managing director.

related partner content for mobile comes here

Goodhours biedt individuele freelancers als designers, copywriters en projectmanagers, maar stelt ook teams samen voor totaaloplossingen als campagneontwikkeling en uitvoering, ook fotografen, filmmakers en producers kunnen zich aansluiten. Opdrachtgevers betalen 100 euro voor het plaatsen van een opdracht. De zzp&;ers werken in eerste instantie voor 25 euro per uur. Voor het samenstellen van een team vraagt de organisatie 500 euro.

&;Het is geen pitchplatform&;, zo benadrukt Sanne Braam. &;En het is ook niet gratis. Je wilt wel commitment: opdrachtgevers hebben een probleem dat binnen een bepaalde tijd moet worden opgelost.&; Het uitgangspunt is dat zzp&;ers de tijd die ze overhebben naast andere opdrachten, &;the good hours&;, kunnen inzetten voor het goede doel of een andere non-profitorganisatie. Start-ups lijken een vreemde eend in de bijt tussen de non-profitorganisaties. Braam: &;Het gaat om bedrijven die het het hardst nodig hebben en start-ups horen daar bij.&;

Bij Goodhours hebben zich na een social launch binnen het eigen netwerk (met name marketing en communicatie) 100 zzp&;ers aangemeld. De eerste opdrachten worden inmiddels gedaan. Op termijn wil Goodhours zijn expertise uitbreiden naar HR, coaching, juridische adviseurs en ICT.

Op de vraag hoe het initiatief zich verhoudt tot een creatieve marktplaats als antwoordt Braam: &;Daar kijken we helemaal niet naar. Ons initiatief is er op gericht netwerken samen te brengen en het juiste team samen te stellen.

Goodhours is het eerste bedrijf dat voortkomt uit .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in