Wisselen van provider wordt steeds moeilijker
Vaker dan voorheen ondervinden mensen die wisselen van internetprovider daarmee problemen. Dat stelt de Consumentenbond.
Overstappers hebben moeite met de installatie van de nieuwe verbinding, hebben gedurende langere tijd geen internet of krijgen nog rekeningen van hun oude provider.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaPrijs blijkt de belangrijkste reden om van provider te veranderen. Dat verbaast mij niet, want de meeste communicatie van providers gaat slechts over prijs.
Voor de niet-overstappers is tevredenheid over de huidige provider is daarvoor een reden. Dat snap ik, als het werkt dan werkt het. Interessanter is het dat een groot deel bij zijn provider blijft om niet van e-mailadres te hoeven veranderen. Daarnaast vindt men overstappen te veel gedoe of vreest men door de overstap langere tijd zonder internet te zitten.
De internetproviders zijn daarmee volgens mij beland in de categorie van bijvoorbeeld banken en verzekeraars, waarbij er doorgaans een negatieve drijfveer is om te blijven: veranderen van rekeningnummer, uitzoeken en vergelijken van voorwaarden - gedoe waar je niet op zit te wachten. De intenetprovider is tot een noodzakelijk kwaad geworden en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
De bond wil nu dat de nieuwe internetprovider de gehele overstap op zich neemt, dit zou geregeld moeten worden in een overstapprotocol. Zelfs minister van Economische Zaken Brinkhorst is gevraagd bij te springen. Het lijkt mij een goede zaak om dit aan te pakken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid