Overslaan en naar de inhoud gaan

Wisselen van provider wordt steeds moeilijker

Vaker dan voorheen ondervinden mensen die wisselen van internetprovider daarmee problemen. Dat stelt de Consumentenbond.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vaker dan voorheen ondervinden mensen die wisselen van internetprovider daarmee problemen. Dat stelt de .

related partner content for mobile comes here

Overstappers hebben moeite met de installatie van de nieuwe verbinding, hebben gedurende langere tijd geen internet of krijgen nog rekeningen van hun oude provider.

Prijs blijkt de belangrijkste reden om van provider te veranderen. Dat verbaast mij niet, want de meeste communicatie van providers gaat slechts over prijs.

Voor de niet-overstappers is tevredenheid over de huidige provider is daarvoor een reden. Dat snap ik, als het werkt dan werkt het. Interessanter is het dat een groot deel bij zijn provider blijft om niet van e-mailadres te hoeven veranderen. Daarnaast vindt men overstappen te veel gedoe of vreest men door de overstap langere tijd zonder internet te zitten.

De internetproviders zijn daarmee volgens mij beland in de categorie van bijvoorbeeld banken en verzekeraars, waarbij er doorgaans een negatieve drijfveer is om te blijven: veranderen van rekeningnummer, uitzoeken en vergelijken van voorwaarden - gedoe waar je niet op zit te wachten. De intenetprovider is tot een noodzakelijk kwaad geworden en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

De bond wil nu dat de nieuwe internetprovider de gehele overstap op zich neemt, dit zou geregeld moeten worden in een overstapprotocol. Zelfs minister van Economische Zaken Brinkhorst is gevraagd bij te springen. Het lijkt mij een goede zaak om dit aan te pakken.

(Lees meer op en )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in