Overslaan en naar de inhoud gaan

Winterspelen leveren geld op

De Olympische Winterspelen zijn een kaskraker voor omroep NBC. Nog nooit is er bij deze spelen zoveel geld aan reclame besteed. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NBC kan ongeveer 700 miljoen dollar aan advertentie-inkomsten verwachten. Ter vergelijking: de zomerspelen leveren zeshonderd miljoen dollar meer op. Het reclamegeld is vooral afkomstig van grotere adverteerders, zoals General Motors, Ford en Daimler Chrysler, die elk meer dan 20 miljoen dollar aan de Winterspelen uitgeven.

related partner content for mobile comes here

NBC had deze geldstroom overigens al verwacht: ruim voor aanvang van het evenement had de omroep al voorspeld ongeveer 720 miljoen dollar binnen te krijgen. De stijging is opmerkelijk: sinds Amerika in de greep van een economische crisis is, nemen de advertentie-inkomsten gestaag af. Zo daalde de advertentieverkoop voor de landelijke televisie in de eerste drie maanden van 2001 met 8 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in