Overslaan en naar de inhoud gaan

Weinig effect werving Overheid

Een gloednieuwe flitsende reclamecampagne verandert er vooralsnog weinig aan: jonge ambtenaren zijn niet tevreden met hun werk. Zij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de jonge werknemers bij de overheid denkt tweederde over drie jaar

related partner content for mobile comes here

alweer bij een andere werkgever aan de slag te zijn, zo blijkt uit onderzoek van Intermediair. Het blad ondervroeg 15.000 hoger opgeleiden over hun werkvooruitzichten. Jongeren met een baan in de marktsector zijn een stuk tevredener dan hun collega's bij de overheid. Een op de drie jonge ambtenaren vindt dat het rijk en de lagere overheden te weinig perspectief

bieden. Bij bedrijven is dat een op de vier jongere werknemers. Ruim veertig procent van de ambtenaren is niet te spreken over de organisatiecultuur met zijn talloze lagen. Het is niet alleen maar kommer en kwel. Over het salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden - de overheid heeft bijvoorbeeld veel vakantiedagen - zijn de ambtenaren over het algemeen wel tevreden, of zelfs zeer tevreden. Wie echter lang bij de overheid werkt, loopt het risico bij zijn leeftijdgenoten in het bedrijfsleven achter te blijven, omdat de lonen daar sneller groeien. De commerciële jongens en meisjes moeten daarvoor echter wel meer uren maken. De slogan ‘Werken bij het Rijk. Als je verder denkt’ lijkt vooral betrekking te hebben op de inhoud van het werk. Ambtenaren die echt voor de inhoud gaan, wisselen elke vier of vijf jaar binnen de overheid van baan en worden voortdurend bijgeschoold. Het salaris van de dossiervreters kan oplopen tot ruim 70.000 euro per jaar, aldus Intermediair. (Bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in