Overslaan en naar de inhoud gaan

SBS6 wordt feel-good tv-zender

SBS6 gaat stoppen met het uitzenden van seksprogramma's en de talkshow van Jerry Springer. Het schrappen van deze programma's maakt deel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens hem hebben kijkers de buik vol van reallife-concepten (Big Brother, Blind Vertrouwen, De Bus) en van programma's die ‘een goedkope of ordinaire uitstraling hebben’. Met ingang van dit jaar is SBS daarom begonnen met 'feel-good tv'. Dat betekent de terugkeer van grote shows en quizzen, drama en comedy van eigen bodem en echte sterren. ‘Kijkers hebben genoeg gewone mensen gezien die dankzij een programma als Big Brother bekend werden. De grens is bereikt. Wij dachten dat quizzen en comedy's op hun retour waren. Maar je ziet dat bijvoorbeeld herhalingen van Vrienden voor het Leven heel goed scoren en ook de populariteit van Weekend Millionaires is enorm toegenomen’, constateert Van Westerloo. De SBS-directeur geeft toe dat die ontwikkeling sneller is ingezet dan verwacht. Daarom wordt het uitzendschema nu in een rap tempo aangepast. In een eerder stadium werden programma’s als Link en Thomas al van het scherm gehaald, Big Diet komt terug in slechts een wekelijkse frequentie. ‘Liever af en toe een mooigeproduceerd programma, dan elke dag een uitzending met minder kwaliteit.' Van Jerry Springer zijn geen nieuwe afleveringen aangekocht. De shows die nog op de plank liggen, worden in de nacht uitgezonden. En: ‘Alleen op V8 kunnen mensen in de toekomst nog ietsje seks verwachten.' Met schrijver Chiem van Houwelinge is Van Westerloo in gesprek over een Nederlandse comedy. ‘Zoiets als Schone Schijn, of Absolutely Fabulous. Voor SBS willen we proberen een Nederlandse variant te creëren.' Verder werkt het station ook aan een nieuwe Nederlandse ziekenhuisserie, zoiets als de Amerikaanse serie ER. Ook wil SBS6 zich profileren met sport en nieuws. Van Westerloo zegt met dit alles te reageren op de golven van de smaak van het publiek. De

related partner content for mobile comes here

adverteerders hebben er positief op gereageerd (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in