Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom je nieuws beter bij Nu.nl kunt pitchen dan bij Telegraaf.nl

Welke nieuwssite geeft het meeste waarde?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Je hebt een nieuwsbericht en wilt scoren, waar kun je het beste terecht?

related partner content for mobile comes here

Voor het antwoord op die vraag heeft socialemedia-analystetool Coosto de belangrijkste nieuwssites onder de loep genomen en artikelen met een nieuwe functionaliteit van een PR-waarde voorzien. Wat blijkt: een bericht op Nu.nl is veruit het meeste waard, gemiddeld 885 euro. Op gepaste en grote afstand volgt de Telegraaf-site met een PR-waarde van 464 euro, vlak voor AD.nl. 

ROI

De PR-waarde waarmee Coosto nu werkt kent aan ieder online artikel en bericht op social media een geldwaarde toe, die aangeeft wat de kosten waren geweest om hetzelfde bereik in te kopen via advertenties. Dit maakt de return on investment van marketing- en PR-activiteiten duidelijk, aldus Coosto. 

Nu.nl steekt qua waarde met kop en schouders uit boven andere nieuwssites in Nederland, zoals Telegraaf.nl en AD.nl. Op technologiegebied is Tweakers.net in Nederland verreweg het waardevolste platform en voor het bereiken van marketeers is een artikel op Frankwatching de beste score. 

De top 5 hoogste PR-waarde per bericht:

1. Nu.nl             € 885
2. Telegraaf.nl    € 464
3. AD.nl             € 451
4. MSN.nl           € 223
5. RTLnieuws.nl  € 186

Professioneler

Toine Verheul, CEO van Coosto, meent dat de tool het vakgebied PR verder helpt: &;Het geeft zowel een beeld ‘hoe goed’ men het over het algemeen doet in de media, als hoe een specifieke campagne bijvoorbeeld ontvangen is. Uiteindelijk komt het de professionaliteit in de branche ten goede.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in