Waarom je nieuws beter bij Nu.nl kunt pitchen dan bij Telegraaf.nl


Je hebt een nieuwsbericht en wilt scoren, waar kun je het beste terecht?
Voor het antwoord op die vraag heeft socialemedia-analystetool Coosto de belangrijkste nieuwssites onder de loep genomen en artikelen met een nieuwe functionaliteit van een PR-waarde voorzien. Wat blijkt: een bericht op Nu.nl is veruit het meeste waard, gemiddeld 885 euro. Op gepaste en grote afstand volgt de Telegraaf-site met een PR-waarde van 464 euro, vlak voor AD.nl.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online
AVROTROSCommunications Director
World Press PhotoROI
De PR-waarde waarmee Coosto nu werkt kent aan ieder online artikel en bericht op social media een geldwaarde toe, die aangeeft wat de kosten waren geweest om hetzelfde bereik in te kopen via advertenties. Dit maakt de return on investment van marketing- en PR-activiteiten duidelijk, aldus Coosto.
Nu.nl steekt qua waarde met kop en schouders uit boven andere nieuwssites in Nederland, zoals Telegraaf.nl en AD.nl. Op technologiegebied is Tweakers.net in Nederland verreweg het waardevolste platform en voor het bereiken van marketeers is een artikel op Frankwatching de beste score.
De top 5 hoogste PR-waarde per bericht:
1. Nu.nl € 885
2. Telegraaf.nl € 464
3. AD.nl € 451
4. MSN.nl € 223
5. RTLnieuws.nl € 186
Professioneler
Toine Verheul, CEO van Coosto, meent dat de tool het vakgebied PR verder helpt: 'Het geeft zowel een beeld ‘hoe goed’ men het over het algemeen doet in de media, als hoe een specifieke campagne bijvoorbeeld ontvangen is. Uiteindelijk komt het de professionaliteit in de branche ten goede.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid