Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom adverteerders mobile games inzetten

Steeds meer adverteerders gebruiken mobile games om hun boodschap duidelijk te maken of om awareness voor hun product of merk te creëren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Enkelen voordelen van Mobile Branded Games op een rijtje:

related partner content for mobile comes here

 

  •  Door de entertainment waarde van games wordt je merk op een positieve  manier onder de aandacht gebracht bij de consument.
  •  Een branded mobile game biedt de mogelijkheid om vaak een betere en langdurige merk awareness bij de consument te krijgen en merkwaardes over te brengen. Gratis games is de populairste app categorie, dus een grotere welwillendheid bij de consument om je branded app te downloaden.
  • Met Branded Mobile games kunnen consumenten een langdurigere interactieve evaring met je merk opdoen. 
  • Veel branded mobile games geven de speler de mogelijkheid om hun score via social media, zoals Twitter en Facebook te delen, waardoor ook andere consumenten in contact komen met de bran ded game.
  •  Wanneer je als gebruiker moet registreren om een mobile branded game te kunnen spelen, kan een adverteerder leads genereren of ervaring opdoen voor toekomstige marketing acties.
  • Voor mobile game ontwikkelaars bieden branded mobile games een nieuwe inkomstenbron en de mogelijkheid om de game kostenloos aan de consument te bieden. De meeste Premium Mobile Games worden immers beperkt gedownload en daardoor kan slechts een klein percentage ontwikkelaars hun game goed monetizen.

Meest recente branded mobile game is van het Britse Kellogg’s Cornflakes merk Krave dat haar merk koppelt aan  Activision&;s gameklassieker PitFall.  PitFall is te downloaden voor en . De campagne is ontwikkeld door Leo Burnett.  

 

 

Zie video: 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in