Waarom adverteerders mobile games inzetten
Steeds meer adverteerders gebruiken mobile games om hun boodschap duidelijk te maken of om awareness voor hun product of merk te creëren.
Enkelen voordelen van Mobile Branded Games op een rijtje:
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieu- Door de entertainment waarde van games wordt je merk op een positieve manier onder de aandacht gebracht bij de consument.
- Een branded mobile game biedt de mogelijkheid om vaak een betere en langdurige merk awareness bij de consument te krijgen en merkwaardes over te brengen. Gratis games is de populairste app categorie, dus een grotere welwillendheid bij de consument om je branded app te downloaden.
- Met Branded Mobile games kunnen consumenten een langdurigere interactieve evaring met je merk opdoen.
- Veel branded mobile games geven de speler de mogelijkheid om hun score via social media, zoals Twitter en Facebook te delen, waardoor ook andere consumenten in contact komen met de bran ded game.
- Wanneer je als gebruiker moet registreren om een mobile branded game te kunnen spelen, kan een adverteerder leads genereren of ervaring opdoen voor toekomstige marketing acties.
- Voor mobile game ontwikkelaars bieden branded mobile games een nieuwe inkomstenbron en de mogelijkheid om de game kostenloos aan de consument te bieden. De meeste Premium Mobile Games worden immers beperkt gedownload en daardoor kan slechts een klein percentage ontwikkelaars hun game goed monetizen.
Meest recente branded mobile game is van het Britse Kellogg’s Cornflakes merk Krave dat haar merk koppelt aan Activision's gameklassieker PitFall. PitFall is te downloaden voor iOS (iPhone/iPad) en Android (Google Play). De campagne is ontwikkeld door Leo Burnett.
Zie video:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid