Overslaan en naar de inhoud gaan

Voor het zingen de kerk uit

Volgens de "Church of the customer" blog is positioneren niet meer dan een marketingfaçade, opgetrokken door de marketeer en niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de is positioneren niet meer dan een marketingfaçade, opgetrokken door de marketeer en niet noodzakelijkerwijs door de klant.

related partner content for mobile comes here

De kracht van "customer evangelism" is volgens de auteurs van het boek vele malen groter dan de verzinselen van marketeers.

Als voorbeeld halen ze aan. Studenten aan troffen een betere opleiding aan dan dat ze hadden verwacht. Ze vonden dat ze hun school beter konden neerzetten dan de marketeers van de school zelf en begonnen een weblog.

Ik vraag me een aantal dingen af als ik de post van "Church of the customer" lees:

- Is "customer evangelism" niet simpelweg een (extreme) vorm van mond-tot-mondreclame? Waarbij steeds meer mogelijk is door allerlei Web 2.0 toepassingen?

- Is het voorbeeld van Vanderbilt niet gewoon een voorbeeld van slecht positioneren, slecht marketen en slecht managen van verwachtingen?

- Als er niet wordt gepositioneerd en er wordt geen marketing bedreven, hoe weet de klant dan überhaupt dat er iets te evangeliseren valt?

Positioneren is wat mij betreft een keuze die je maakt voor wat en waar je wilt zijn. En vervolgens probeer je met alles wat je als organisatie hebt, daar te komen. Doe je dat goed, dan doen je klanten mee en helpen ze doelen te bereiken.

Klantevangelisten zijn dan het koor in de kerk van het merk en bezingen de "verzinselen" van de marketeers. Implementeer je de positionering niet goed dan zijn je klanten voor het zingen de kerk al uit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in