Overslaan en naar de inhoud gaan

Voetbal International lanceert merkcampagne

Hoofd Marketing Voetbal International: ‘Deze merkcampagne is een logisch gevolg van de veranderingen die zijn ingezet.’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Voetbal International komt met een nieuwe merkcampagne. De bedoeling is dat de beleving van de sport daarin ‘meer dan ooit’ centraal staat. Bureau Lukkien tekende voor twee televisiecommercials die vanaf zaterdag 20 augustus te zien zullen zijn bij Fox Sports. Die commercials vormen de kick-off van de nieuwe campagne (full credits onderaan).

related partner content for mobile comes here

Verder dan die 90 minuten
Hoofd marketing bij Voetbal International, Maarten Roomer, vindt de merkcampagne een logisch gevolg van de veranderingen die zijn ingezet. Roomer: ‘Het toevoegen van beleving aan het merk is daar een voorbeeld van en dat is meer dan ooit terug te zien in onze redactionele content en marketingcommunicatie. Wij informeren én amuseren alle voetballiefhebbers via onze verschillende kanalen. En dat gaat verder dan alleen die 90 minuten.’

Slow motion
De twee commercials vertellen een eigen verhaal over wat de content van Voetbal International met verschillende personages doet. In de eerste commercial haalt een jeugdvoetballer zijn inspiratie uit Voetbal International waar het gaat om tricks & skills. In de tweede commercial wordt een man via zijn mobiele telefoon geïnformeerd over de tussenstand van een belangrijke wedstrijd en te zien is hoe hij daar intens juichend op reageert. Later in het jaar volgt nog een derde variant en wordt de merkcampagne verder vertaald naar andere media als video, audio en print. Voetbal International: ‘Er is gekozen om de voetbalbeleving (emotie) op bijzondere wijze uitvergroot en in slow motion in beeld te brengen.’

Bekijk hier de commercials:

Credits
Bureau: Lukkien
Creatie: Jos Leene, Bouke Lukkien
Regisseur: Remco Veenbrink
Producer: Pim van der Waal
Verantwoordelijk bij de klant: Maarten Roomer & Hester van Dalen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in