Overslaan en naar de inhoud gaan

Verschuivingen in de bureauwereld

Forrester schrijft in haar repport "Help Wanted: 21st Century Agency" dat de bureauwereld Internet(marketing) beter moet gaan integreren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Forrester schrijft in haar repport "" dat de bureauwereld Internet(marketing) beter moet gaan integreren met haar traditionele activiteiten.

related partner content for mobile comes here

Doen ze dit niet dan zal de verschuiving naar nieuwe digitale spelers (verder) doorzetten. Nog een wijsheid uit het rapport; alleen het acquireren van Internet specialisten is niet voldoende, integratie is de gehele propositie is van belang.

Dat de kloof tussen de bureaus en de opdrachtgever (nog) groot is, bewijst het onderzoek onder 141 marketing en agency execs (Ammo Marketing, JWT, Kia Motors, H&R Block, Xerox e.a.).

Meer dan 90% van de (Amerikaanse) bureaus geeft aan klaar te zijn voor de verschuiving naar Internet advertising, maar slechts 50% van de adverteerders denkt zo over hun bureau. Wordt dezelfde vraag gesteld over consumer generated media, dan geeft 70% van de bureaus aan hier klaar voor te zijn, terwijl slechts 35% van de adverteerders dit vindt. Voor social media optmization is dit zelfs slechts 12%.

Waar de bureaus nog steeds 60% van de budgetten 'beheren', zullen steeds meer digitale bureaus (strategische) opdrachten gaan verkrijgen van de adverteerders.

Benieuwd hoe de Nederlandse bureaus en adverteerders hier tegen aan kijken??!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in