Overslaan en naar de inhoud gaan

Valentijnsactie Samsung gaat viraal met 67 miljoen views

In video’s met een korte dating/lovestory spelen gebruikers zelf de hoofdrol, compleet met eigen foto’s en interesses.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Al in de eerste 72 uur na introductie op 7 februari maakten volgens de makers meer dan 295.394 mensen hun persoonlijke filmpje, terwijl de video’s meer dan 67 miljoen keer werden bekeken en bijna 5 miljoen keer werden geliked (via de persoonlijke profielpagina op Facebook).

related partner content for mobile comes here

In de speelt Samsung in op de populariteit van dating-apps. Vrijwel dagelijks checken we profielen in dating-apps en bespreken die met vrienden. Dat is precies wat er gebeurt in de Valentijnsvideoactie, waarin gebruikers dus zelf de hoofdpersoon zijn. De personalisatie in de video’s wordt gebaseerd op een Facebook-profiel. Hier haalt de app foto’s, status van de relatie, leeftijd, interesses en woonplaats op en die worden vervolgens besproken door drie aantrekkelijke mannen of vrouwen. Net als in het echt. Met als belangrijk verschil dat je zelf kunt meekijken.

Het concept is bedacht door Boomerang Create en Motion in opdracht van Samsung, ook hebben zij de video’s geproduceerd. De technische realisatie is verzorgd door StoryMail - The Personal Video Company.

'We hadden media budget gereserveerd om de campagne op Facebook te promoten', zegt Marius Klijzing, Product Manager Mobile van Samsung Nederland. 'Maar de campagne geheel organisch viraal gegaan. Dit overtreft onze stoutste dromen.'

Eldin Fetahovic van Boomerang Motion: 'Millennials zijn zichzelf aan het ontwikkelen en gaan hun eigen gang. Maar ze zijn gevoelig voor en benieuwd naar wat andere mensen van ze vinden. Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een videoformat om dit te doorbreken. We zijn op een personaliseerde video uitgekomen. Op basis van de mogelijkheden van personalisatie hebben we het script geschreven. Hierdoor wisten we precies welke data wij konden personaliseren en bovenal wat interessant is voor de kijker van het filmpje.'

Credits:
Client: Samsung Nederland
Verantwoordelijke bij klant: Marius Klijzing, Naomi de Jonge, Steffany van der Hout
Concepting: Marco van Houwelingen (Boomerang Motion), Michiel Wolters, Rico de Lange, Joren Schroder (Boomerang Create)
Regie: Eldin Fetahovic
Executive producer: Fikret Fetahovic
Camera: Bart Hol
Gaffer: Kirtan Hummelen
Styling: Charlie van der Ligt, Saskia de Vos
Producer: Milou van den Bosch
Producer: Thom Specht
Sound Post: Soundsright
Technische realisatie: StoryMail
Project Manager: Bobbie Kleijne

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Ehtisham

How to make video?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in