Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever stopt met reclame maken voor jongeren onder 16 jaar

Het bedrijf achter ijsjesmerken als Magnum, Ola en Ben & Jerry's zegt ouders te willen helpen om gezondere keuzes voor hun kinderen te maken
IJstruck
IJstruck
© 123rf
IJstruck
IJstruck
© 123rf

Merken voor voedingsmiddelen van Unilever stoppen uiterlijk in januari 2023 met advertenties die zijn gericht op kinderen onder de 16 jaar. Het bedrijf achter ijsjesmerken als Magnum, Ola en Ben & Jerry's zegt ouders zo te willen helpen om gezondere keuzes voor hun kinderen te maken.

related partner content for mobile comes here

Unilever kondigde onder andere aan zijn reclame-uitingen en sociale mediaberichten niet langer te richten op een publiek jonger dan 16 jaar. Het Britse concern zal ook geen data meer verzamelen en opslaan over kinderen in die leeftijdscategorie. Daarnaast zal Unilever publiekelijk bekendmaken welke influencers op sociale media provisies ontvangen van het concern. Unilever wil dat de vlogs en filmpjes van influencers waarmee het samenwerkt ook minder aantrekkelijk worden voor kinderen.

Volgens Unilever gaan de maatregelen, die voor alle voedsel- en drankmerken gelden, verder dan de afspraken die de voedingsmiddelenindustrie in de meeste landen heeft gemaakt. De norm is daar tot nu toe dat reclames voor eten en drinken niet gericht mogen zijn op kinderen onder de 13 jaar oud.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in