Overslaan en naar de inhoud gaan

ANWB en rapper Sor duiden 'regels van de straat' in nieuwe campagne

De straat kent geschreven regels, ongeschreven regels én verkeersregels, aldus Sor over de Streetwise Verkeersgame-app.
ANWB en Sor duiden 'regels van de straat' in nieuwe campagne
ANWB en Sor duiden 'regels van de straat' in nieuwe campagne

Om aandacht voor zijn Streetwise Verkeersgame te vragen lanceert ANWB een nieuwe campagne waarin rapper en producer Sor 'de regels van de straat' aan kinderen en ouders uitlegt. De game is onderdeel van het bredere Streetwise-programma van ANWB dat al vijftien jaar op basisscholen wordt gegeven.

related partner content for mobile comes here

Kinderen zijn kwetsbaar in het verkeer, stelt ANWB. Tot de leeftijd van veertien jaar is het voor kids lastig verkeerssituaties in te schatten, omdat ze nog volop in ontwikkeling zijn. Bovendien wordt het stadsverkeer steeds drukker. Jaarlijks raken gemiddeld 800 kinderen onder de veertien ernstig gewond bij een fietsongeluk, laat onderzoek van SWOV in 2020 zien, en daarom wordt het tijd voor meer aandacht voor de verkeersveiligheid en fietsvaardigheid van kinderen.

De app is ontwikkeld door creatief techbureau &Samhoud, de campagne komt van de hand van creatief bureau Fitzroy in samenwerking met Yune, Fitzgerald en Wavemaker en wordt uitgerold in online video, display ads en op social media. Ook besteden influencers Kalvijn en Lavezzi Rutjes op hun social-kanalen aandacht aan de campagne.

De streetcred van Sor

Met de Streetwise Verkeers-app kunnen kinderen een verkeersspel spelen en in de eigen buurt 'op speciale missies' gaan en zodoende werken aan hun verkeerskennis. Het gezicht van de app en campagne is rapper Sor, die recent bekendheid verwierf als winnaar van tv-show Maestro. Met zijn streetcredibility moet hij kinderen wegwijs in het verkeer maken. De straat kent geschreven regels, ongeschreven regels én verkeersregels, aldus Sor.

Jongeren binden aan ANWB-merk

Met de game en campagne zet ANWB een belangrijke eerste stap om meer jongeren aan het merk te binden, aldus chief marketing officer Charlotte Zelders. Jip Samhoud van &Samhoud vult aan: 'Een maatschappelijk doel, het toepassen van technologie en veel creativiteit, dat is wat samenkomt in deze campagne.'

Bekijk ‘m hieronder:

Credits

Ontwikkeling Verkeersgame:                          &samhoud creative tech / &ranj
Campagneconcept & productie:                     Fitzroy / Yune
PR, influencer communicatie & native:           Fitzgerald / Wavemaker
Verantwoordelijk ANWB:                                 Thijs Komen, Lijster van Rossem

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in