Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgever zet Superwijnen-app in als nieuw verdienmodel

Deze week is de ‘De Grote Hamersma’ Superwijnen-app voor iPhone uitgebracht. Uitgeverij Nieuw Amsterdam en Lab1111 willen met dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Superwijnen is ontwikkeld op basis van Lean-methodieken. In een vroeg stadium van het project zijn zowel de beoogde problemen van de doelgroep als de bedachte oplossing kwalitatief onderzocht. Al snel werd duidelijk dat consumenten vooral in de supermarkt veel moeite hebben met het kiezen van een goede wijn. En dit terwijl ruim 90% van alle wijnen voor thuisgebruik juist daar wordt verkocht.

related partner content for mobile comes here

De app gebruikt de unieke kennis van wijnkenner Harold Hamersma die iedere wijn in alle supermarkten proeft en beoordeelt. Een consument vindt door de barcode te scannen makkelijk de juiste wijn dankzij de beoordeling van Hamersma. Tevens toont de app dagelijks alle wijnaanbiedingen uit de supermarkten.

Jeroen de Bakker (Lab111) ‘Deze release van Superwijnen is de eerste stap om het nieuwe uitgeefmodel te valideren. Daarnaast monitoren we het gedrag van de eerste gebruikers en ontwikkelen we de app op basis daarvan verder door.’

De app is momenteel alleen (€5,49).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in