Overslaan en naar de inhoud gaan

Gaat iPhone's Touch ID de mobile commerce een boost geven?

Apple introduceerde met de iPhone 5S ook de Touch ID feature. De gewone homebutton is vervangen voor een voor een biometrische sensorknop,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op zich een interessante en veilige manier om in te loggen, maar niet heel opzienbarend zou je zeggen. Diverse laptops hebben een soortgelijk vingerscanner al 6 jaar. Buiten de inlogmogelijkheid kan de Touch ID echter een revolutie veroorzaken op gebied van mobile commerce.

related partner content for mobile comes here

Mobiel betalen is door veiligheidsoverwegingen de laatste jaren niet altijd even gebruiksvriendelijk geweest.
Het gebruik van random readers of online (registratie)formulieren laten mCommerce nog niet andere commerce-mogelijkheden overbodig maken. Authenticatie via een vingerafdruk kan in de nabije toekomst echter een snelle en veilige aankoop mogelijk maken.

Apple heeft met zijn mobile devices al enige tijd een belangrijk gedeelte van het mobiel betalingsverkeer in

hande. In Nederland domineert iOS overtuigend, want begin 2013 werd maar liefst 78% van de mobiele verkopen wordt gedaan via een Apple device. Android was verantwoordelijk voor 21,5% van de mobiele verkopen in Nederland. Ondanks het beperkte marktaandeel van iOS kan Apple door dit soort nieuwe features flink grip blijven houden op de market van mobile commerce. Uiteraard zou het wel mooi zijn als dit soort nieuwe features ook gebruikt gaan worden op lager geprijsde Apple artikelen. Komende maand kunnen we alweer nieuwe Apple producten verwachten. Laten we zien of Touch ID breder wordt uitgerold en ook de mogelijkheden hiervan verder uitbreid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in