'TV-reclame gaat er wel aan'
Kijk nou eens, een ware richtingenstrijd ontwaart zich rond de vraag of tv-reclame zijn dominantie in marketing zal behouden de komende jaren. Afgelopen maandag berichtten we nog dat marktvorsers slechts groei van de tv-reclame verwachten de komende jaren, in absolute cijfers zelfs nog meer dan de online groei. Maar Wired ziet dat heel anders.
Wired, al ruim een decennium het lijfblad voor nieuwe media, betoogt vrolijk dat de 67 miljard dollar besteding aan tv-reclame voor het grijpen ligt voor de Youtube achtigen van deze wereld. Ofwel: Google deed een sterke aankoop door 1,6 miljard dollar (in aandelen een fractie van haar waarde) neer te tellen voor YouTube.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAlleen al de citaten uit YouTube (in video uiteraard; citaten in video, weet u) aan het begin van het artikel zijn prachtig, met ook de UGC Video uit het dit Molblog-artikel.
Zo'n prachtige verhaal zoals we die van Wired kennen, met de doodverklaring van het 'Old Commercial Broadcasting Model'. Maar het nieuwe is er nog lang niet. De Google cheffin: "We are at the very, very beginning of online video."
Wired somt ook alle grote obstakels op die YouTube ontmoet om haar potentiële aarde te gelde te maken. Het voor het nemen van die horden heeft Wired ook de antwoorden niet in huis. Maar toch gaat Youtube het commercieel maken, simpelweg vanwege haar 100 miljoen bekeken filmpjes per dag.
Ik begin meer en meer te denken dat de vraag 'TV of YouTube' niet zo scherp ligt. De grenzen tussen tv en internet zullen wel vervagen. En uiteindelijk bepaalt het internetmodel het tv-model, maar dat duurt nog even. Of niet?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid