Overslaan en naar de inhoud gaan

'TV-reclame gaat er wel aan'

Kijk nou eens, een ware richtingenstrijd ontwaart zich rond de vraag of tv-reclame zijn dominantie in marketing zal behouden de komende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kijk nou eens, een ware richtingenstrijd ontwaart zich rond de vraag of tv-reclame zijn dominantie in marketing zal behouden de komende jaren. Afgelopen maandag dat marktvorsers slechts groei van de tv-reclame verwachten de komende jaren, in absolute cijfers zelfs nog meer dan de online groei. Maar Wired ziet dat heel anders.

related partner content for mobile comes here

Wired, al ruim een decennium het lijfblad voor nieuwe media, dat de 67 miljard dollar besteding aan tv-reclame voor het grijpen ligt voor de Youtube achtigen van deze wereld. Ofwel: Google deed een sterke aankoop door 1,6 miljard dollar (in aandelen een fractie van haar waarde) neer te tellen voor YouTube.

Alleen al de citaten uit YouTube (in video uiteraard; citaten in video, weet u) aan het begin van het artikel zijn prachtig, met ook de UGC Video uit het .

Zo'n prachtige verhaal zoals we die van Wired kennen, met de doodverklaring van het 'Old Commercial Broadcasting Model'. Maar het nieuwe is er nog lang niet. De Google cheffin: "We are at the very, very beginning of online video."

Wired somt ook alle grote obstakels op die YouTube ontmoet om haar potentiële aarde te gelde te maken. Het voor het nemen van die horden heeft Wired ook de antwoorden niet in huis. Maar toch gaat Youtube het commercieel maken, simpelweg vanwege haar 100 miljoen bekeken filmpjes per dag.

Ik begin meer en meer te denken dat de vraag 'TV of YouTube' niet zo scherp ligt. De grenzen tussen tv en internet zullen wel vervagen. En uiteindelijk bepaalt het internetmodel het tv-model, maar dat duurt nog even. Of niet?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in