Overslaan en naar de inhoud gaan

There is no such thing as a free lunch

En dat merk je eens te meer tijdens SXSW.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Enerzijds komt dit terug in het inhoudelijke programma, waar in veel presentaties wordt teruggekomen op het mantra ‘If you don&;t pay for the product, you ARE the product’.

related partner content for mobile comes here

Persoonlijke data en hoe daarmee om te gaan is een belangrijk thema. Wat doen Facebook en Google met onze data? En is het inmiddels niet zo dat we voor een goed beveiligde omgeving, waar niets met onze data wordt gedaan, moeiteloos 20-30 euro per maand zouden betalen voor Gmail-achtige functionaliteit?

Ik weet het niet, de hang naar gratis is groot, en onuitroeibaar. Dat blijkt uit het onverminderd grote enthousiasme voor Google- en Facebookproducten, maar ook uit de lange rijen voor locaties tijdens SXSW waar &;free beer&;  en &;free food&;  wordt uitgedeeld, in ruil voor een e-mailadres of Facebook-login.

Hele lange rijen.

Geen free lunch dus.

Hoewel...

Bij Easy Tiger zat ik gewoon betaald te lunchen (dacht ik) maar toen ik de rekening vroeg kreeg ik iets later te horen dat &;it had been taken care off&;  by . Nergens posters om het aan te kondigen, geen emailadres gevraagd. No strings attached. Kortom: wel degelijk een free lunch.

En nu schrijf ik erover. Hebben ze toch hun zin...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in