Overslaan en naar de inhoud gaan

TBWA in pitch ABN Amro, D&D stapt eruit

ABN Amro heeft in de langlopende pitch rondom zijn reclame-account besloten met weer een extra ronde te komen. De bank heeft een nieuw…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meerdere bronnen hebben dit aan Adformatie bevestigd. Naast TBWA dingen Selmore en Publicis nog altijd mee om het account.

related partner content for mobile comes here

ABN Amro begon eind november vorig jaar aan zijn bureau-oriëntatie en heeft zeven maanden later nog altijd geen besluit genomen over welk bureau de nieuwe campagne gaat maken. Vorige week ging het geluid al dat ABN Amro de keuze zou maken en dat die zou gaan tussen Publicis en Doom & Dickson. Vervolgens besloot de bank toch een nieuwe briefing te geven.

Volgens ingewijden is ABN Amro niet ontevreden over het gemaakte werk van de bureaus, maar ontbreekt het de bank aan zekerheid en daadkracht. Ook waren er in de periode van de pitch personele wisselingen op de marketing-communicatieafdeling. Zo werd Isabel Summerfield-Son in februari benoemd tot directeur marketing consumer segments.

ABN Amro geeft bij monde van woorvoerder Brigitte Seegers de volgende toelichting: ‘ABN Amro neemt een besluit voor een langere tijd. Dat willen we zorgvuldig doen en daarom nemen we daar de tijd voor.’

In de markt wordt met begrip gereageerd op het besluit van Doom & Dickson.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in