Talpa marktleider op openingsavond
Een miljoen Nederlanders keken naar het openingsprogramma van Beau en Linda. Het voetbalprogramma De Wedstrijden telde 1,1 miljoen kijkers en had een marktaandeel van 27 procent. Dat betekent dat ruim een kwart van alle tv-kijkers op dat moment had afgestemd op Talpa.
De Mol was met een gemiddeld marktaandeel van 18,2 procent (berekend voor de doelgroep 20-49 jaar) marktleider op de Nederlandse televisie. Talpa liet hiermee Nederland 2 achter zich, dat ‘25 jaar TV-show’ had geprogrammeerd, voor Engels voetbal. De Mol: ‘Dit had ik in mijn stoutste dromen niet verwacht. Nederlanders weten de weg naar Talpa te vinden.’ Volgens een Talpa-woordvoerder heerst bij het mediabedrijf 'een juichstemming'.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
De eerste wedstrijd van het seizoen, die vrijdag live te zien was op RTL5, trok ook ruim 1 miljoen kijkers. Naar het eredivisievoetbal bij NOS Studio Sport keken een jaar geleden op zaterdag gemiddeld 1,6 miljoen kijkers.
Bij de berekening van het eigen marktaandeel gaat Talpa uit van de leeftijdscategorie 20 tot 49 jaar. De dienst Kijk- en Luisteronderzoek (KLO) berekent kijkcijfers voor alle leeftijden. Talpa had volgens KLO zaterdag een aandeel van 14,8 procent, tegen 13,8 procent op Nederland 2. Een KLO-woordvoerder noemt de score van De Mol ‘redelijk’. ‘Maar de meeste zenders doen het bij hun startavond vrij goed.’ Over een week weten we meer over de invloed van Talpa op het nieuwe tv-landschap.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid