Marketeers verdubbelen budget marketing pr
Op dit moment gaat gemiddeld 10 procent van het communicatiebudget naar marketing pr, voor 2007 wordt dit bij de helft van alle consumentenmerken 20 procent. Marketeers kiezen hiervoor omdat ze een redactionele boodschap geloofwaardig vinden. Daarnaast noemt het onderzoek het bereiken van een groot publiek en de relatief lage kosten. Als belangrijkste communicatiedoel wordt het stimuleren van koopbereidheid genoemd. Daarnaast gaat het de marketeers om het onder de aandacht brengen van het product, het realiseren van een positieve merkhouding en een tevredenheidsgevoel.
Uit het gegeven dat driekwart van de consumentenmerken marketing pr uitbesteedt, blijft volgens Richard Hermes, client services director pr bij Publicis Dialog, dat ze het als een belangrijke discipline zien. Hij plaatst de toegenomen belangstelling voor marketing pr ook in de context van krimpende communicatiebudgetten en de dalende effectiviteit van traditionele vormen van adverteren.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Marketing pr is ook een effectief instrument voor het versterken van de waarde van een merk, concludeert Josien de Bruin in een onderzoek dat ze in opdracht van Euro RSCG Bikker heeft uitgevoerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het onderzoek werd uitgevoerd bij bedrijven die lifestyleproducten op de markt brengen in verschillende productcategorieën.
Omdat merkbeleving bij dit soort producten een grote rol speelt en met behulp van Marketing PR trends gecreëerd kunnen worden, is de combinatie van Marketing PR en brand equity relevant. De succesvolle iPod Mini is hier een goed voorbeeld van. De gadget verscheen in magazines in het gezelschap van trendsetters die de rage ontketenden, nog voordat er reclame voor werd gemaakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid