Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers verdubbelen budget marketing pr

Marketeers van consumentenmerken gaan het budget voor marketing pr binnen twee jaar verdubbelen. Dat blijkt uit onderzoek dat Publicis…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op dit moment gaat gemiddeld 10 procent van het communicatiebudget naar marketing pr, voor 2007 wordt dit bij de helft van alle consumentenmerken 20 procent. Marketeers kiezen hiervoor omdat ze een redactionele boodschap geloofwaardig vinden. Daarnaast noemt het onderzoek het bereiken van een groot publiek en de relatief lage kosten. Als belangrijkste communicatiedoel wordt het stimuleren van koopbereidheid genoemd. Daarnaast gaat het de marketeers om het onder de aandacht brengen van het product, het realiseren van een positieve merkhouding en een tevredenheidsgevoel.

related partner content for mobile comes here

Uit het gegeven dat driekwart van de consumentenmerken marketing pr uitbesteedt, blijft volgens Richard Hermes, client services director pr bij Publicis Dialog, dat ze het als een belangrijke discipline zien. Hij plaatst de toegenomen belangstelling voor marketing pr ook in de context van krimpende communicatiebudgetten en de dalende effectiviteit van traditionele vormen van adverteren.

Marketing pr is ook een effectief instrument voor het versterken van de waarde van een merk, concludeert Josien de Bruin in een onderzoek dat ze in opdracht van Euro RSCG Bikker heeft uitgevoerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het onderzoek werd uitgevoerd bij bedrijven die lifestyleproducten op de markt brengen in verschillende productcategorieën.
Omdat merkbeleving bij dit soort producten een grote rol speelt en met behulp van Marketing PR trends gecreëerd kunnen worden, is de combinatie van Marketing PR en brand equity relevant. De succesvolle iPod Mini is hier een goed voorbeeld van. De gadget verscheen in magazines in het gezelschap van trendsetters die de rage ontketenden, nog voordat er reclame voor werd gemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in