Overslaan en naar de inhoud gaan

Tabaksfabrikant VS overtreedt reclamewet

R.J. Reynolds Tobacco Company heeft in de Verenigde Staten de tabaksreclamewet overtreden omdat zijn reclame de jeugd bereikt. En dat is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reynolds had publiekelijk beloofd tabaksreclame die op de jeugd is gericht in te perken, maar volgens de rechter in San Diego heeft de fabrikant gelogen, meldt de New York Times. ‘Bijna net zoveel kinderen als volwassenen hebben de tabaksadvertenties van reynolds gezien.’ Het concern plaatst namelijk zo vbeel advertenties in bladen ‘die gelezen worden door een enorme schare jongeren’, zoals Sports Illustrated en Rolling Stone. R. J. Reynolds gaat in beroep tegen de beslissing, omdat het vindt dat het nu ook onmogelijk wordt om reclame die gericht is op volwassenen te maken. ‘De enige manier om er zeker van te zijn dat minderjarigen je advertenties niet zien, is helemaal niet adverteren. Op die manier kunnen we geen volwassenen bereiken’, zei een woordvoerder van het bedrijf.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in