Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Spam-tv’ van BBC wekt woede

Britse gebruikers van de Tivo, de digitale videorecorder met harde schijf, zijn woedend op de BBC. Door toedoen van de omroep neemt het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De BBC maakt gebruik van een functie van de Tivo waarmee het apparaat op basis van het kijkgedrag van de gebruiker bepaalt welke programma´s het automatisch op moet nemen als de gebruiker niet zelf kijkt. In Engeland namen een groot deel van de Tivo-apparaten echter ook afleveringen van de comedyserie 'Dossa and Joe' op, zonder dat daar enige basis voor was, aldus Planet Multimedia. Het programma was ook een week lang niet meer te verwijderen van de harde schijf. Later bleek dat dit een actie van de BBC was. Tivo was op de hoogte van de actie en verdedigt de promotie met de mededeling dat deze het normale gebruik niet verstoort en dat de promotionele content op een apart deel van harde schijf wordt opgeslagen. Het systeem komt ook niet in actie als er al een andere opname bezig is.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in