Overslaan en naar de inhoud gaan

Stinkend goede pr-actie

Hoe krijg je gamejournalisten naar de presentatie van het nieuwe spel The Godfather II? Lang hoefde Tjerk Mellink van Pride PR er niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe krijg je gamejournalisten naar de presentatie van het nieuwe spel The Godfather II? Lang hoefde Tjerk Mellink van Pride PR er niet over na te denken toen Electronic Arts zijn bureau vroeg een teaser te bedenken voor een persevenement. Indachtig de uitspraak ‘Sleeping with the fishes’ uit The Godfather - maffiajargon voor iemand die is afgeslacht - kwam hij op een lumineus idee. Hij benaderde de plaatselijk visboer, vroeg hoe je een dode vis het beste kon afleveren op redacties en verstuurde 35 zeebaarzen met kop en staart.

related partner content for mobile comes here

Vacuümverpakt en met koelelementen werden ze op de post gedaan, vergezeld van een ‘dreigbrief’ in knip- en plakletters: ‘Make sure you’re there’. Dresscode: Like a Don (Corleone, jm).

Mellink: ‘Zeebaars is niet de goedkoopste vis, maar wel een hele mooie zilverkleurige met een goede kop met tanden. Ik heb overigens nog wel alle 35 redacties nagebeld om ze er op te wijzen dat ze het pakketje snel moesten openmaken. Die konden maar beter niet onderaan de stapel post een paar weken liggen wachten.’

Mellink kreeg er veel reacties op, variërend van ‘Die vis… heel het kantoor stinkt er nu naar..’ tot lovende complimenten. ‘Een geweldige pr-stunt’ schreef Volkskrant-journalist Peter van Ammelrooy. Die vroeg zich nog wel af wat de toekomstige presentatie van The Godfather III de recensenten ging opleveren: ‘Een paardenkop aan hun voeteinde?’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in