Overslaan en naar de inhoud gaan

Klachten over billboard Sapph

Bij de Reclame Code Commissie zijn klachten binnengekomen over de opvallende billboards van het lingeriemerk Sapph.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De modellen volgen in de campagne 'Dress less to impress' een 'digitaal dieet': ze worden nog slanker gefotoshopt dan ze al zijn. Een van de klagers is Jurrit Zeilstra. Het gaat haar niet om het bloot in de campagne, maar 'om het feit dat het hier om waarschijnlijk een menselijk figuur gaat dat op een computer is ontworpen. Afgebeeld is een bestaand menselijk lichaam dat door middel van een computermanipulatie is misvormd. Het lichaam op de poster is verminkt', zo schrijft ze in haar klacht aan de Reclame Code Commissie.

related partner content for mobile comes here

Dat is 'onsmakelijk en in strijd met de waarheid', gaat ze verder. 'Deze langdurige en erg opdringerige reclame kan jonge mensen indoctrineren waardoor deze reclame wel degelijk schadelijk is voor de geestelijke en lichamelijke gezondheid van personen.' Er zijn meer klagers die dezelfde bezwaren hebben.

Rob Heilbron van Sapph zegt in De Telegraaf de commotie overdreven te vinden. 'Het slaat nergens op om te roepen dat wij vrouwen met fotoshoppen verminken. Wij maken vrouwen met die technieken alleen maar mooier net als vrouwen dat zelf doen met make-up. Wij doen er juist alles aan om een niet té realistisch beeld te creëren om een soort van humor toe te passen, terwijl andere lingeriemerken juist realistische fotografie toepassen. Het is zeker niet onze bedoeling mensen te kwetsen of te beledigen.'

Bron: De Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in