Klachten over billboard Sapph


De modellen volgen in de campagne 'Dress less to impress' een 'digitaal dieet': ze worden nog slanker gefotoshopt dan ze al zijn. Een van de klagers is Jurrit Zeilstra. Het gaat haar niet om het bloot in de campagne, maar 'om het feit dat het hier om waarschijnlijk een menselijk figuur gaat dat op een computer is ontworpen. Afgebeeld is een bestaand menselijk lichaam dat door middel van een computermanipulatie is misvormd. Het lichaam op de poster is verminkt', zo schrijft ze in haar klacht aan de Reclame Code Commissie.
Dat is 'onsmakelijk en in strijd met de waarheid', gaat ze verder. 'Deze langdurige en erg opdringerige reclame kan jonge mensen indoctrineren waardoor deze reclame wel degelijk schadelijk is voor de geestelijke en lichamelijke gezondheid van personen.' Er zijn meer klagers die dezelfde bezwaren hebben.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRob Heilbron van Sapph zegt in De Telegraaf de commotie overdreven te vinden. 'Het slaat nergens op om te roepen dat wij vrouwen met fotoshoppen verminken. Wij maken vrouwen met die technieken alleen maar mooier net als vrouwen dat zelf doen met make-up. Wij doen er juist alles aan om een niet té realistisch beeld te creëren om een soort van humor toe te passen, terwijl andere lingeriemerken juist realistische fotografie toepassen. Het is zeker niet onze bedoeling mensen te kwetsen of te beledigen.'
Bron: De Telegraaf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid