Overslaan en naar de inhoud gaan

SP-spotje mag van Reclame Code Commissie

Het spotje van de SP over de thuiszorg kan door de beugel. Dat heeft de Reclame Code Commissie gisteren bepaald.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De commissie deed uitspraak over drie klachten die over het filmpje waren ingediend. Het tv-spotje met een bejaarde vrouw die zich uitkleedt, zoekt volgens de commissie de grenzen van de goede smaak en het fatsoen op, maar heeft die niet overschreden.

related partner content for mobile comes here

Ook vindt zij het filmpje niet misleidend: de SP heeft duidelijk gemaakt dat mensen ook in de werkelijkheid vaak met steeds andere hulpverleners te maken krijgen.

De boodschap van de oude vrouw in het spotje is dat ze zich net zo goed voor heel Nederland kan uitkleden als er door bezuinigingen in de zorg steeds een andere hulp op de stoep staat. De beelden zijn ontluisterend, vindt de Reclame Code Commissie, maar de vrouw wordt wel in haar waardigheid gelaten.

De SP is tevreden met de uitspraak over de reclameboodschap, die overigens al niet meer op de televisie te zien was (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in