Overslaan en naar de inhoud gaan

Social influencers in 3 vragen, Ronald van der Aart

Wie zijn de 'social influencers' en wat kun je van ze leren? Vierde in een serie, Ronald van der Aart. ‘Nederlandse bedrijven zijn veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Oprichter van ‘boutique PR-bureau’ RepMen dat zich richt op online reputatiemanagement, digital PR, webcare en social media intelligence. Tussen 2010 en 2012 was hij programmeur van het jaarlijkse Social Media Congres in Amsterdam. In 2013 schreef hij zijn eerste managementboek: # FAIL, omgaan met kritiek op Internet. Heeft ruim 2000 volgers op zijn Twitter-account .

related partner content for mobile comes here

Wat is het belangrijkste dat je je volgers wilt meegeven?
‘Sociale media zijn voor mij belangrijk, zowel voor mijn naambekendheid en reputatie als om dingen uit te proberen. Mijn tweets, posts en updates zijn dan ook een mix van interessante vakkennis, persoonlijke observaties en “engagement” met prospects, klanten en vakgenoten. Soms wat meer van het een, dan weer van het ander, afhankelijk van het specifieke platform en het moment van de dag.

Van welke van jouw lessen kunnen communicatiemensen echt iets leren?
‘Ik word vaak gevraagd als klanten weerstand ondervinden op internet. Dat gaf me vorig jaar ook de inspiratie voor mijn boek , omgaan met kritiek op internet (Haystack, 2013). Daarnaast is een stokpaardje van me dat Nederlands bedrijven zo serieus zijn via sociale media. Het mag af en toe best wat luchtiger. Met een vette knipoog.’

Welke social pr ‘goeroe’ volg je zelf en waarom?
‘Als iemand in de verte naar een goeroe ruikt, dan volg ik hem al. In ieder geval een tijdje. David Meerman Scott, auteur van onder andere The New Rules of Marketing & PR volg ik echter al jaren. Ik beschouw hem als één van de eerste grondleggers van online PR. Daarnaast ook Brian Solis. Hij predikt social business en daarmee niet alleen draagvlak voor social media in de rest van de organisatie, maar ook voor meer samenwerking tussen afdelingen voor een maximaal resultaat.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in