Overslaan en naar de inhoud gaan

C&A werkt aan nieuwe merkidentiteit

C&A’s Peter Hayden over waarom het merk na ruim een jaar KesselsKramer boven DDB & Tribal (en een ander bureau) verkoos. ‘Geen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

C&A maakte deze week bekend zijn te hebben ondergebracht. Aan de keuze ging een pitch vooraf waarbij, behalve het vorige bureau DDB & Tribal Amsterdam, ook Sid Lee betrokken was.

related partner content for mobile comes here

. Een nieuwe competitie na een jaar lijkt nogal snel, maar komt volgens Peter Hayden (head of integrated marketing communications) voor het bureau niet als een verrassing. ‘Het contract ging over twee seizoenen, Lente/Zomer 2013 en Herfst/Winter 2013-2014. Daar is nog een seizoen bij gekomen.’

KesselsKramer gaat aan de slag met de campagne voor het najaar en winter. Deze campagne is nog in lijn met het werk dat DDB & Tribal ontwikkelde. Maar, onthult Hayden, C&A krijgt volgend jaar een volledig nieuwe merkidentiteit. Ook wordt een nieuwe waardepropositie voor de consumentenmarkt ontwikkeld. Deze wordt in het voorjaar van 2015 gelanceerd. ‘Ik kan er helaas niets over vertellen, omdat het te concurrentiegevoelig is en we het eerst intern gaan uitrollen en inbedden. In 2015 wordt het ook voor de consument tastbaar.’

Hayden erkent dat C&A het niet makkelijk heeft. ‘Net als alle retailers. Het is niet zo makkelijk te concurreren met H&M en Primark. Daar zijn we ons van bewust en we werken daarom aan het revitaliseren van het merk en de winkels.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in