'SMS gebruik daalt, maar blijft interessant marketing medium'
Het aantal belminuten daalt een stuk minder hard (in Q3 met 5%). Dit komt voornamelijk doordat What's app een goed alternatief voor smsen is, terwijl de voip bel apps, zoals Skype en Viber momenteel nog niet dé vervanger voor het mobiele bellen.
Op marketingniveau blijft SMS in mijn optiek een interessante tool. SMS is platformonafhankelijk en werkt op elk type toestel. Apps hoeven er niet voor worden gedownload of opgestart. Daarnaast wordt bijna elk SMS bericht gelezen en is het een mooi springplank naar rich media content middels het plaatsen van een eenvoudige clickable url naar een app of mobile website.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaOndanks dat SMS langzamerhand een antieke term lijkt te worden, adviseer ik elk bedrijf om nog steeds een goede optin SMS database op te bouwen.
MobileMarketing.nl 2013
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid