Overslaan en naar de inhoud gaan

'SMS gebruik daalt, maar blijft interessant marketing medium'

Dat het SMS gebruik bij consumenten onder de druk stond was al bekend, maar het SMS verkeer lijkt steeds harder te dalen. In het derde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aantal belminuten daalt een stuk minder hard (in Q3 met 5%). Dit komt voornamelijk doordat What's app een goed alternatief voor smsen is, terwijl de voip bel apps, zoals Skype en Viber momenteel nog niet dé vervanger voor het mobiele bellen.

related partner content for mobile comes here

Op marketingniveau blijft SMS in mijn optiek een interessante tool. SMS is platformonafhankelijk en werkt op elk type toestel. Apps hoeven er niet voor worden gedownload of opgestart. Daarnaast wordt bijna elk SMS bericht gelezen en is het een mooi springplank naar rich media content middels het plaatsen van een eenvoudige clickable url naar een app of mobile website.

Ondanks dat SMS langzamerhand een antieke term lijkt te worden, adviseer ik elk bedrijf om nog steeds een goede optin SMS database op te bouwen.

MobileMarketing.nl 2013

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in