Overslaan en naar de inhoud gaan

Smart home & Smart witgoed als marketing instrument

Wat wordt het (eerste) marketing “scherm” van de toekomst? Een veel gestelde vraag bij seminars, bijeenkomsten en meetups waar ik…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de afgelopen Mobile World Congres in Barcelona zagen we wederom dat alle devices in ons huis “connected” worden. Een mooi voorbeeld daarvan is het bedrijf . Deze Engelse start-up is een aantal jaren geleden begonnen met de ontwikkeling van de . Een paar techneuten met een idee hebben dit prachtig uitgewerkt. Dit kleine printertje dat direct aan het internet verbonden is en via een App aangestuurd kan worden is nu uitgegroeid tot boegbeeld van het bedrijf en wordt inmiddels ook in vele B2B toepassingen ingezet. Bergcloud is inmiddels uitgegroeid tot cloud service provider en is met een volgend connected device bezig: De connected wasmachine,  genaamd.

related partner content for mobile comes here

Deze voorbeelden laten wederom zien dat langzamerhand alle devices in ons huis aan elkaar gekoppeld worden. Zo zijn er op Youtube meerdere voorbeelden te zien dat vlakke oppervlakken in ons huis voorzien zullen worden van touchscreens. Dat je tijdens het tandenpoetsen in je spiegel ook de file informatie en nieuws headlines te zien krijgt. En dat je koelkast automatisch bij houdt wat erin en eruit gaat en dit weergeeft op het display op de koelkast. Vervolgens kan je met één druk op de knop weer een bestelling plaatsen en wordt dit de volgende dag geleverd.

Wat biedt dit voor marketing kansen? Met deze ontwikkeling wordt het mogelijk nog directer in beeld en in huis te komen bij je doelgroep. Als de koelkast registreert dat de melk bijna op is, word ik dan verleid met een aanbieding van een ander zuivel merk dan dat ik normaal koop?
Belangrijkste wat mij betreft, en we horen deze term vaak, relevantie!!

Met de wearables wordt een belangrijke stap gezet maar we staan nog maar aan het begin van deze  verdere intensivering van digitale interactie en verdere groei van connected devices.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in