Overslaan en naar de inhoud gaan

Slechts 6 procent marketeers heeft de klant volledig in het vizier

'Single view' erg gewenst, maar nog ver weg.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek  van Signal, een mondiale speler in real-time, cross-channel marketing.

Te gefragmenteerd

Signal ondervroeg 200 strategische marketeers over het beeld dat hun merken hebben van de customer. Doordat die klant op allerlei manieren contact heeft met een merk – via websites, in de winkels, via smartphones en apps - hebben marketeers de grootste moeite de klant te volgen.

Dat heeft diverse gevolgen.  62% van de respondenten vindt bijvoorbeeld dat de data zo gefragmenteerd binnenkomen dat het nagenoeg ondoenlijk is de marketinginspanningen goed te meten.

Ook meent 35% dat ze de klantreis niet goed begrijpen door de incomplete data. Een kwart van de respondenten geeft aan dat er reclamegeld wordt weggegooid door het beperkte zicht op het gedrag van de klant.

Kan niet koppelen

Waarom is er zo weinig een real-time, eenduidig ​​klantbeeld? Volgens het onderzoek heeft dat diverse oorzaken. Zo lukt het meer dan de helft niet (57%) om fragmenten van een klantprofiel samen te voegen als de gegevens beschikbaar komen

55% is niet in staat om gegevens te verzamelen en te koppelen aan de diverse channels. 

Hiaten

De huidige instrumenten voor marketeers zijn niet geschikt om deze problemen op te lossen, stellen de onderzoekers. 70% van de markerteers geeft aan hiaten te hebben in de data-verzameling. 

Slechts 8% van de respondenten zegt ze de goede instrumenten voorhanden hebben voor en hen een uniform klantbeeld te ontwikkelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in